آموزش بازکردن لوله یخ زده

فهرست مطالب

جیک جیک مستونت بود …….. فکر زمستونت نبود

این ضرب­‌المثل می‌­تواند برای ما یادآور مشکلاتی باشد که فصل سرما به ارمغان می­‌آورد.آغاز این فصل علاوه بر زیبایی­‌هایی که دارد مشکلات زیادی را می‌­تواند برای ما و ساختمان محل سکونت‌مان ایجاد کند. از آنجا که نیاز به آب گرم در فصل سرد بسیار بیشتر است؛ یخ زدن لوله­‌های آب ما را کلافه خواهد کرد. ابن ابتدای راه است چرا که در صورت عدم باز کردن لوله یخ زده؛ ترکیدگی لوله دومین مشکلی خواهد بود که بوجود می‌­آید.

حل هر دو مشکل براحتی از عهده‌­ی شما بر می­‌آید؛ اما چنانچه نگران بودید و احساس نیاز کردید، ما در شرکت کاسپین کنار شما خواهیم بود.

نحوه باز کردن لوله یخ زده به چه شکل است؟

اگر به­‌دنبال باز کردن لوله یخ زده در منزل یا محل کارتان هستید؛ ابتدا توجه داشته باشید که در هنگام باز کردن لوله یخ‌زده، آسیب به لوله یا دیگر تجهیزات ساختمان وارد نشود، زیرا در این صورت هزینه‌های شما چندین برابر خواهد شد.

شما می‌توانید از نیروهای مجرب در شرکت لوله بازکنی کاسپین برای انجام این کار کمک بخواهید. ما به صورت تخصصی نحوه باز کردن لوله‌های یخ‌زده را برای شما توضیح می‌دهیم و سپس اقدام به رفع یخ‌زدگی می‌کنیم.

پرسنل شرکت کلیه‌ی کاسپین تمامی مراحل باز کردن لوله‌های یخ‌زده را با رعایت تمامی پروتکل‌های ایمنی، همراه با ضمانت انجام می‌دهند.

شرکت کاسپین با مدیریت آقای رجبی و به صورت شبانه‌روزی، آماده­‌ی خدمت­‌رسانی به شما شهروندان عزیز است. جهت برقراری ارتباط، با ما تماس حاصل فرمائید.

بازکردن لوله یخ زده

مراحل باز کردن لوله یخ زده چیست؟

برای باز کردن لوله یخ زده، تعیین محل دقیق یخ‌زدگی در لوله، مهمترین مرحله است. هر گونه خطا و اشتباه می­تواند خسارت وارده به شما را مضاعف کند. در صورتی که لوله­‌ی یخ زده روکار است، بتشخیص به مراتب آسان­تر و دقیق­تر  از لوله‌­های توکار خواهد بود و میزان خرابی نیز بشدت کاهش می­‌یابد.

گام اول برای این تشخیص در لوله‌­های روکار؛ استفاده از یک دماسنج است. کافی است مخزن دماسنج را در قسمت­‌های مختلف لوله قرار دهید. هر ناحیه از لوله که دمای کمتری را نشان داد به این معنی است که محل یخ‌­زدگی را پیدا کرده‌­اید.

چنانچه دماسنج در دسترس نبود؛ می­‌توانید با ضربه زدن به قسمت‌های مختلف لوله و توجه به نوع صدایی که ایجاد می­‌شود، محل یخ‌­زدگی را کشف نمایید. هر قسمت‌ از لوله که بر اثر وارد شدن ضربه صدایی متفاوت با دیگر نقاط داشته باشد محل اصلی یخ­‌زدگی در همان نقطه است.

لازم است بدانید دو روشی که شرح داده شد، جزو روش­‌های ساده و غیر تخصصی هستند که احتمال خطا نیز در آن وجود دارد و فقط زمانی قابل انجام است که لوله‌ها روکار باشد و به هیچ‌­وجه کاربردی برای لوله‌های توکار ندارند.

تشخیص تخصصی محل یخ‌زدگی در لوله‌های توکار را به نیروهای متخصص و زبده­‌ی کاسپین بسپارید.

بازکردن لوله یخ زده

استفاده از سشوار برای باز کردن لوله یخ زده

پیشگیری از مشکل همواره جواب می­‌دهد؛ اما زمانی که فراموش کنیم کار از کار گذشته و نیاز به فکر چاره داریم. لوله‌­ا‌ی که دچار یخ­‌زدگی شده احتیاج به گرم کردن دارد. شما با استفاده از یک سشوار معمولی و با یک حرارت ملایم کار را آغاز می­‌کنید؛ اما این نکته را به خاطر داشته باشید که اگر محل یخ‌­زدگی قابل رویت نباشد؛ یا حجم یخ‌­زدگی بسیار زیاد باشد علنا استفاده از سشوار برای باز کردن لوله‌ی یخ‌زده کارایی نخواهد داشت در این مواقع استفاده از مشعل راه‌گشاست.

نکته: استفاده کردن از سشوار در لوله‌های آب مسی، لوله‌های آب گالوانیزه و سایر لوله­‌های ساخته شده از فلز، ایمن است.

اگر شما لوله­‌های غیر فلزی (پلاستیکی) دارید توصیه می­‌کنیم که درجه حرارت سشوار را بررسی کنید؛ چرا که سشوار می­‌تواند گرمایی تولید کند که منجر به ذوب این لوله­‌ها شود. در حال حاضر لوله­‌هایی وجود دارند که از پلاستیک ساخته شده‌­اند و در برابر حرارت 180 درجه فارنهایت مقاوم هستند.

بازکردن لوله یخ زده

باز کردن لوله یخ زده با دستگاه ذوب

این روش تنها در لوله­‌های فلزی کارایی دارد. اگر لوله­‌ی یخ‌­زده، پلاستیکی است هرگز از این روش استفاده نکنید.

مزایای داشتن این دستگاه زیاد است. اگر محل زندگی شما در مناطق سردسیر است و از زیبایی زمستان لذت بیشتری می­‌برید، می­‌توانید تنها با داشتن یک دستگاه ذوب، از تماس مکرر با لوله­ بازکن رهایی یابید و خودتان نسبت به رفع یخ­‌زدگی اقدام نمایید.

این ماشین گرم­‌کننده، شبیه یک دستگاه جوشکاری کوچک عمل می‌­کند. کافی است یک قطب الکتریکی آن را به یک طرف لوله­ و قطب الکتریکی دیگر را در سمت دیگر لوله­‌ی یخ‌­زده وصل کنید. با استفاده از حرارت ناشی از جریان الکتریکی، یخ­‌های موجود در لوله باز خواهند شد.

جلوگیری از یخ زدگی لوله ها در صورت امکان

بهترین راه نگهداری لوله­‌ها در حالت مناسب، این است که از یخ‌زدگی آنها جلوگیری کنید. در واقع در آب و هوای سرد یک سیستم گرمایشی خوب و مقدار زیادی عایق راه حل اصلی برای جلوگیری از یخ زدگی لوله­‌های شما است.

اگر شما در منطقه­‌ای زندگی می­‌کنید که دمای هوا معمولا زیر صفر است، ترموستات شما نباید پایین تراز 58 درجه فارنهایت باشد؛ چراکه خانه در نفوذ هوای سرد قرار خواهد گرفت و سیستم گرمایشی باید برای گرم نگه داشتن دمای خانه بیش از حد کار کند. بنابراین اگر سیستم گرمایشی نتواند دیوارهای بیرونی را گرم کند، لوله­‌هایی که در نزدیکی دیوارهای بیرونی قرار دارند توسط هوای سرد منجمد خواهند شد.

چسب حرارتی- بازکردن لوله یخ زده- frozen pipe

بنابراین برای باز کردن لوله یخ زده چه کاری باید کرد؟ اگر شما لوله­‌ای درساختمان دارید که در معرض خطر یخ زدگی است، می­‌توانید با استفاده از نوار چسب حرارتی که به دور آن می­‌بندید؛ گرما را در طول لوله گسترش دهید که این گرما از طریق یک سوکت که به پریز برق وصل می­‌شود؛ تامین خواهد شد. عایق فایبرگلاس و حتی فویل­‌ها هم می­‌توانند کمک کنند.

استفاده از محلول ضد یخ

یک روش راحت و در دسترس دیگر برای بازکردن لوله‌ی یخ‌زده این است که می‌توانید از محلول ضد یخ خودرو استفاده کنید. کافی است محلول را روی لوله بریزید و صبر کنید تا یخ‌ها  آب و لوله باز شود. قبل از استفاده از این روش، مطمئن شوید که محلول ضد یخ برای لوله‌های آب ساختمانی مناسب است.

 

باز کردن لوله یخ زده

بدانید چه موقع با کارشناسان تماس بگیرید

گاهی هیچ یک از روش­‌های خانگی و ساده رفع مشکل نمی­‌کنند. بنابراین باید قبل از آنکه لوله یخ‌زده بشکند و مشکل بزرگتری را بوجود بیاورد، با شرکت کاسپین تماس بگیرید.

متخصصین این شرکت به علت اینکه همیشه با لوله‌­های یخ زده سروکار دارند؛ تجربه­‌ی بسیار زیادی مثل تشخیص محل یخ­‌زدگی لوله از بیرون را دارند. این تجربه می­‌تواند ناشی از مشاهده­‌ی بسیار زیاد مسیرهای لوله‌­ها در ساختمان­‌های مختلف باشد که در تعیین بهتر محل یخ­‌زدگی کمک کننده است.

گرمای خانه­‌ی شما، محصول کیفیت تضمین شده­  در کاسپین

شرکت کیمیا دژ کاسپین با داشتن لوله کش‌های ماهر و با تجربه، خدمات خود از جمله تخلیه چاه و تشخیص ترکیدگی لوله را ارائه و همچنین باز کردن لوله یخ زده منزل شما را در تمام نقاط پایتخت از جمله پاسداران، ولیعصر، پیروزی، انقلاب، تهرانپارس و … در کوتاه­ترین زمان ممکن انجام می‌دهد و آب گرم را به خانه­‌ی شما بر می­‌گرداند.

باز کردن لوله یخ زده خود را به ما بسپارید

1/5 - (1 امتیاز)

سرعت، دقت، صداقت

خدمات ما

کافیست یکبار با ما تماس بگیرید.

شبانه روزی

به صورت شبانه روزی در خدمت شما در استان تهران، البرز
و قم می باشیم.

بهترین قیمت

ما سعی می کنیم بهترین خدمات را با بهترین قیمت به شما ارئه نماییم.

سرعت در اجرا

ما سعی می کنیم با رعایت نکات اصولی در کمترین زمان کار را به اتمام رسانیم

نیروی با تجربه

انجام خدمات با استفاده از نیروهای آموزش دیده و با تجربه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا تماس بگیرید