رفع گرفتگی لوله آشپزخانه

رفع گرفتگی لوله آشپزخانه

فهرست مطالب

رفع گرفتگی لوله آشپزخانه

همانطور که می دانید گرفتگی در لوله های فاضلاب در بخش های مختلف یک ساختمان از جمله آشپزخانه اتفاق می افتد.
در آشپزخانه ها، لوله های مختلفی برای خروج آب مصرفی وجود دارد ( مانند لوله ماشین لباسشویی، لوله ظرفشویی و …) که امکان دارد به مرور زمان دچار گرفتگی شوند؛ که گرفتگی فاضلاب آشپزخانه یکی از همین موارد است.
لوله فاضلاب آشپزخانه به دلایل گوناگونی دچار گرفتگی می شوند؛ ورود اجسام خارجی به لوله، ورود مواد غذایی به لوله، رسوب چربی ها و … موجب گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه شده و شما را دچار دردسر می کند. همانگونه که می دانید گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه تنها به گرفتگی لوله کف محدود نمی‌شود. گرفتگی در لوله فاضلاب لباسشویی و ظرفشویی هم از مشکلات احتمالی لوله‌ های آشپزخانه هستند.
با توجه به جایگاه ویژه آشپزخانه در زندگی روزمره، به هیچ عنوان نباید عجیب باشد که یکی از دغدغه های اصلی افراد روش باز کردن لوله فاضلاب آشپزخانه باشد.
در این مقاله از سایت کاسپین سعی شده تا تمام زوایای این مشکل بررسی شود. همچنین چندین روش باز کردن خانگی و حرفه ای لوله فاضلاب آشپزخانه را نیز برای شما توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

شماره تماس شرکت کاسپین: 09127609500

رفع گرفتگی لوله آشپزخانه
رفع گرفتگی لوله آشپزخانه

گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی چه زمانی اتفاق می افتد؟

گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی یکی از آن دردسر های بزرگی است که هر خانم خانه داری از وقوع آن می ترسد.
ورود ته مانده غذا، روغن و چربی، مو و مواد اضافی به سینک ظرفشویی از مهم ترین دلایلی هستند که سبب گرفتگی لوله فاضلاب ظرفشویی می شوند.
بنابراین با ورود این مواد لوله فاصلاب ظرفشویی دچار گرفتگی می شود. اگر در کنار رعایت نکات شستشوی ظروف، از ورود این مواد به داخل سینک ظرفشویی جلوگیری کنید، لوله فاضلاب ظرف‌ شویی گرفته نمی شود و تا سال های سال به درستی به کار خود ادامه می دهد.

علت گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

مهمترین دلایلی گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه عبارتند از:

اندازه کوچک لوله های آشپزخانه

معمولاً از لوله های 6 یا 8 برای فاضلاب آشپزخانه استفاده می شود. این در حالی است که برای لوله کشی فاصلاب سرویس بهداشتی از لوله 10 بهره می گیرند. در نتیجه یکی از علل اصلی گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه، باریک بودن قطر آن است.

آب ریزی مکرر در لوله های آشپزخانه

دومین علت مسدود شدن لوله های آشپزخانه استفاده و آب ریزی زیاد است که موجب می شود لوله های آشپزخانه زودتر از سایر لوله های فاصلاب دچار گرفتگی شوند.

ورود روغن، چربی و ته مانده مواد غذایی

رایج ترین دلیلی که باعث گرفتگی لوله های اشپزخانه می شود ورود روغن و چربی، ته مانده مواد غذایی و ورود پرز و مو لباسها در ماشین لباسشویی ه داخل لوله است.
این مواد اضافی در دیواره های لوله فاصلاب آشپزخانه رسوب کرده و به مرور زمان زمینه مسدود شدن آن را فراهم می کنند.

رفع گرفتگی لوله آشپزخانه

علائم گرفتگی لوله های آشپزخانه

به طور کلی علائم گرفتگی لوله آشپزخانه موارد زیر هستند :

  • کند شدن فرایند تخلیه آب در سینک ظرفشویی
  • استشمام بوی بد فاضلاب در فضای آشپزخانه
  • بالا زدن آب از زیر ماشین لباسشویی
  • بالا آمدن آب از لوله فاضلاب اشپزخانه

وجود این موارد به ما هشدار می دهند که لوله فاضلاب آشپزخانه در آینده ای نزدیک دچار گرفتگی می شود. اگر چنین مواردی یک ال دو روز وجود داشته باشند، لوله فاضلاب آشپزخانه دچار گرفتگی می شود.
در این صورت اولین فکری که به ذهن بیشتر افراد می رسد تماس با مراکز خدمات لوله بازکنی است. اما بهتر است صبر کنید. با به کار بستن یکسری از روش ها می توانید خودتان اقدام به برطرف کردن مشکل نمایید و از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.
تنها در شرایطی که گرفتگی گسترده باشد، باید با شرکت های لوله بازکنی تماس بگیرید.

روش ‌های رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه یک مشکل بسیار نگران کننده است زیرا در این هنگام شما به دنبال روش‌هایی برای تخلیه سینک پر از آب ظرفشویی خود هستید. در این شرایط به دنبال یک متخصص بوده تا بتواند این مشکل را برای شما در زمانی کوتاه رفع نماید. شرکت کاسپین با دارا بودن نیروهای مجرب می‌تواند لوله های گرفته شده شما را در زمانی بسیار کوتاه انجام دهد. همچنین خدمات ارائه شده توسط این شرکت به صورت شبانه‌روزی است و شما می‌توانید در هر ساعتی با ما تماس حاصل نمایید؛ اما بهتر است که قبل از تماس با ما چندین روش خانگی را که در رفع گرفتگی موثر است امتحان کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه تعدادی از این روش‌ها را به شما معرفی کنیم.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

رفع گرفتگی لوله آشپزخانه با استفاده از آب جوش

یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها برای باز کردن لوله فاضلاب آشپزخانه استفاده از آب جوش است. به این صورت که ابتدا یک کتری را پر از آب کنید و آن را بر روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید تا آب به جوش آید. سپس آب جمع شده در سینک ظرفشویی خود را به وسیله یک لیوان تخلیه کنید. بعد از تخلیه کردن آب جوش درون کتری را به داخل سینک ظرفشویی خود بریزید و مشاهده کنید که آب به سمت لوله حرکت می‌کند یا خیر و اگر آب هیچ حرکتی نداشت اجازه دهید تا آب خنک شود و مجدد آن را با استفاده از لیوان از درون سینک تخلیه کنید. سپس دوباره آب را به جوش بیاورید و مجدد به داخل سینک بریزید. ممکن است اگر این کار را چندین بار انجام دهید رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه به انجام رسد.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه
رفع گرفتگی لوله آشپزخانه

بررسی کردن سیفون

در برخی شرایط ممکن است که گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه مربوط به سیفون خواهد بود. به این صورت که ممکن است در مخزن سیفون سینک آشپزخانه شما آشغال جمع شده و باعث گرفتگی لوله فاضلاب شده باشد. در این هنگام شما باید سیفون را باز نمایید و گرفتگی آن را برطرف کنید.

استفاده از نمک به همراه آب جوش

اگر برای بار اول آب جوش را به درون سینک ریخته‌اید اما لوله آن باز نشد، می‌توانید در مرحله بعد نصف فنجان نمک را نیز به آن اضافه نمایید. بعد از ریختن نمک و آب جوش چند دقیقه صبر کنید و اجازه بدهید تا رفع گرفتگی انجام شود.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

استفاده از سرکه و جوش شیرین

یکی دیگر از راه حل‌ها برای رفع گرفتگی لوله، استفاده از سرکه و جوش شیرین است. به این صورت که ابتدا آب جمع شده درون سینک را تخلیه نمایید و سپس یک فنجان جوش شیرین را درون لوله گرفته شده بریزید و بعد از آن دو فنجان سرکه را به درون لوله بیفزایید. بعد از ریختن جوش شیرین و سرکه شما باید درپوش سینک ظرفشویی را بگذارید و اجازه دهید تا این ترکیب حدود 15 دقیقه در لوله فاضلاب بماند. بعد از آن لازم است تا آب گرم را باز کنید و مطمئن شوید که گرفتگی برطرف شده یا خیر و اگر برطرف نشده بود این کار را مجدد انجام دهید.

استفاده از جوش شیرین و نمک

یک ترکیب دیگر که برای بازکردن لوله مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده از ترکیب جوش شیرین و نمک است. در این روش شما باید یک فنجان جوش شیرین و یک فنجان نمک را با هم ترکیب کنید و آن را به درون لوله بریزید. بعد از آن نیاز است تا چند ساعت این ترکیب درون لوله بماند و سپس با استفاده از آب جوش لوله را شست‌وشو دهید.

استفاده از تلمبه لاستیکی

اگر روش‌های گفته شده در بالا برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه پاسخگو نبود شما می‌توانی از یک تلمبه دستی استفاده کنید. در این روش اگر سینک ظرفشویی شما دوقلو باشد بهتر است تا ابتدا یکی از آن‌ها را مسدود نمایید و سینک مسدود نشده را تلمبه بزنید. سپس لازم است تا به سوراخ سینک ظرفشویی مسدود شده بروید و آن را نیز تلمبه بزنید.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه

استفاده از آویز لباس

اگر در منزل هستید و به فنر دستی دسترسی ندارید برای باز کردن لوله فاضلاب ظرفشویی خود می‌توانید یک آویز لباس را بردارید و آن را به شکل میله در بیاورید. لازم است تا خمیدگی‌ها در آویز را صاف کنید و سر آن را به شکل یک قلاب درآورید و سپس آن را به داخل لوله هدایت کنید تا باعث باز شدن لوله مسدود شده شما شود.

مضرات استفاده از محلول چاه بازکن

نکته مهم این است که زمانی که محلول از لوله می‌گذرد، درون سیفون سینک، یا درون سیفون لوله فاضلاب دقایقی میماند و این اسید، قادر است به راحتی چسب‌هایی که لوله‌ها و اتصالات را محکم نگه داشته‌اند را در خود حل کرده و اتصالات از هم جدا می‌شوند.

در نتیجه یا سیفون سینک آسیب می‌بیند و آب نشت می‌کند و یا اتصالات زیر زمینی لوله فاضلاب از هم جدا شده و موجب نشت آب در زیر زمین می‌شود که اگر آپارتمان چند طبقه باشد، موجب نشت آب به واحد پایینی می‌گردد و کلی هزینه به بار  می‌آورد.

نکته مهم : هرگز از محلول‌های چاه بازکن به دلیل اسیدی بودن استفاده نکنید. 

جهت باز کردن لوله آشپزخانه بهترین کار تماس با مامور لوله بازکن است که با فنر، به سرعت و بدون آسیب مشکل را در عرض چند دقیقه رفع می‌کند. در ضمن دقت نمایید که مامور لوله بازکن، حتما رسوب گیری و چربی زدایی را نیز انجام دهد تا مشکل بصورت عمقی برطرف گردد.

شماره تلفن لوله بازکنی کاسپین : 66976468 – 09127609500

رای بدهید post

سرعت، دقت، صداقت

خدمات ما

کافیست یکبار با ما تماس بگیرید.

شبانه روزی

به صورت شبانه روزی در خدمت شما در استان تهران، البرز
و قم می باشیم.

بهترین قیمت

ما سعی می کنیم بهترین خدمات را با بهترین قیمت به شما ارئه نماییم.

سرعت در اجرا

ما سعی می کنیم با رعایت نکات اصولی در کمترین زمان کار را به اتمام رسانیم

نیروی با تجربه

انجام خدمات با استفاده از نیروهای آموزش دیده و با تجربه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا تماس بگیرید