آموزش نحوه تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه

حفاری چاه, آموزش تعویض لوله ظرفشویی, آموزش لوله کشی, تخلیه چاه و لوله بازکنی کاسپین, تخلیه چاه کرج, تخلیه چاه قم, تخلیه چاه البرز, تخلیه چاه تهران, حفر چاه

فهرست مطالب

زمان مورد نیاز: حدود 1 تا 1.5 ساعت
میزان پیچیدگی: متوسط

ابزارهای مورد نیاز

ست پیچ گوشتی 

آچار لوله گیر

آچار فرانسه 

شرح راه حل:
اگر به هر دلیلی قصد تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه خود را دارید، با کمی صبر می توانید به سادگی خودتان این کار را انجام دهید. پس ادامه مطلب را مرحله به مرحله بخوانید و دست به کار شوید.

مرحله اولخرید شیر مناسب: در آینده ی نزدیک مقاله ای در مورد نحوه خرید شیر مناسب خواهیم نوشت. بنابراین پیش از هر کاری نیاز است که شیری جایگزین و منطبق بر نیازهایتان تهیه نمائید.

مرحله دومبازکردن شیر قدیمی: برای این کار ابتدا شیر اصلی آب سرد و گرم این شیر را از کابینت زیر آن ببندید و شلنگ های متصل به این شیرها را نیز باز نمائید. سپس آن طرف شلنگ ها را نیز از شیر ظرفشویی باز نمایید. بعد از آن اتصالات شیر به سینک را با استفاده از آچار باز نمائید. (درون جعبه ی شیر جدیدتان آچاری پلاستیکی برای این کار وجود دارد).

مرحله سومنصب شیر جدید: برای این کار ابتدا اگر مدل شیری که خریداری کرده اید، باید سر هم شود درپوش پلاستیکی علمک آن را بردارید و بر روی پایه شیر بپیچانید. دقت داشته باشید که حتما واشر مربوطه را نیز درون آن قرار دهید تا آب بندی را به خوبی انجام دهد. برای سفت نمودن این دو قسمت به هم، از آچارفرانسه استفاده کنید. این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید تا به آبکاری روی شیر آسیب نرسد. برای محافظت بهتر می توانید تکه ای پارچه بین آچار و شیر قرار دهید. حالا که شیر را مونتاژ کرده اید نوبت به نصب آن بر روی سینک می رسد. شیرآلات ظرفشویی به 2 مدل کلی تقسیم می شوند. مدلهایی که دارای سری جداشونده هستند و یک شلنگ داخلی به آنها متصل است و مدلهایی که بدون شلنگ داخلی اند و سری ثابت دارند. در مدلهای بدون شلنگ معمولا 2 عدد واشر برای اتصال به سینک وجود دارد. یکی که به صورت حلقه ای است و باید میان سینک و شیر قرار گیرد و دیگری که کمی ضخیم است و دارای 2 سوراخ برای عبور پیچ های اتصال شیر می باشد. این واشر باید از زیر سینک نصب شود. 2 عدد میله تمام رزوه (میله ای شبیه پیچ که دارای سری نمی باشد) نیز در جعبه وجود دارد که باید زیر شیر بسته شود. این کار را پیش از قرار دادن شیر بر روی سوراخ سینک انجام دهید. مرحله دیگر نصب واشر زیرین و محکم کردن مهره هاست. در این مرحله می بایست واشر زیرین را از زیر سینک بر روی میله های تمام رزوه فرو کنید و سپس مهره های استوانه ای شکل برنجی را بر روی میله های تمام رزوه ای که زیر شیر در مرحله قبل بسته بودید بپیچانید. با استفاده از ابزاری پلاستیکی که معمولا درون جعبه ی شیر جدیدتان موجود است مهره ها را بپیچانید تا کاملا سفت شود. درصورتیکه شیر جدیدتان از نوع سری متحرک و شلنگ دار است، خبری از میله های باریک تمام رزوه نیست و شما با لوله ی پهنی طرف هستید که شلنگ از داخل آن عبور کرده است و برای محکم کردن شیر به سینک از مهره ی بسیار بزرگی برخوردار است و باید بعد از عبور دادن آن لوله ی پهن از سوراخ روی سینک به دور آن پیچیده شود. برای این کار به سادگی می توانید با دست سفت کردن را انجام دهید. با اینکه این مهره را می توان با آچار بست ولی به دلیل کم بودن فضای زیر سینک امکان کار کردن با آچار بسیار کم است.

مرحله چهارم – اتصال شلنگ های آب سرد و گرم: در این مرحله که شیر به خوبی به سینک متصل شده است، نوبت اتصال شیر به آب است، این کار را از وصل کردن شلنگ ها به شیر آب شروع کنید،برای سفت کردن شلنگ ها به شیر، نیازی به آچار ندارید و با پیچاندن خود شلنگ این کار انجام می شود و برای اتصال آن طرف شلنگ به سادگی با آچارفرانسه می توانید کار را به سرانجام برسانید، فقط یادتان باشد که حتماً واشرهای آب بندی مهره ها را درون آنها گذاشته باشید و هرگز از تفلون برای آب بندی استفاده نکنید.

منبع : blog.abzarmart.com
گردآوری و بازنشر : caspian98.com

حفاری چاه, آموزش تعویض لوله ظرفشویی, آموزش لوله کشی, تخلیه چاه و لوله بازکنی کاسپین, تخلیه چاه کرج, تخلیه چاه قم, تخلیه چاه البرز, تخلیه چاه تهران, حفر چاه

رای بدهید post

سرعت، دقت، صداقت

خدمات ما

کافیست یکبار با ما تماس بگیرید.

شبانه روزی

به صورت شبانه روزی در خدمت شما در استان تهران، البرز
و قم می باشیم.

بهترین قیمت

ما سعی می کنیم بهترین خدمات را با بهترین قیمت به شما ارئه نماییم.

سرعت در اجرا

ما سعی می کنیم با رعایت نکات اصولی در کمترین زمان کار را به اتمام رسانیم

نیروی با تجربه

انجام خدمات با استفاده از نیروهای آموزش دیده و با تجربه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا تماس بگیرید