دستگاه فنر زنی چیست

فهرست مطالب

دستگاه فنر زنی چیست

دستگاه فنرزنی از رایج ترین دستگاه‌های مخصوص رفع گرفتگی لوله فاضلاب است و برای رفع انسداد لوله فاضلاب بسیار رایج است. این داستگاه فنر بلندی دارد که با دوران خود درون لوله فاضلاب، هر مانعی که سر راهش باشد را برطرف می‌کند.

دستگاه فنر زنی چیست

استفاده از این دستگاه سرعت بالایی به کار می‌دهد و چون برای گرفتگی‌های سخت و شدید استفاده می‌شود، محبوبیت زیادی دارد و همه شرکت‌هایی که در زمینه رفع گرفتگی لوله و تخلیه چاه فعالیت دارند از این دستگاه استفاده می‌کنند.


دستگاه فنر زنی چیست

این دستگاه در انواع مختلفی و ابعاد مختلف وجود دارد و هر کدام از آنها برای منظور خاصی می‌باشند.

نحوه کار دستگاه فنر زنی

این دستگاه یک فنر بلند دوار دارد که به یک موتور الکتریکی وصل شده است و زمانی که دستگاه را روشن می‌کنیم این فنر شروع به دوران می‌کند و سرویسکار سر فنر را به درون لوله هدایت می‌کند و فنر را هل می‌دهد تا در طول لوله به جلو حرکت کند و به محل گرفتگی برسد.

فنر زمانی که به محل گرفتگی می‌رسد، با حرکت دورانی خود گرفتگی را رفع می‌کند. سرویسکاران جهت باز کردن گرفتگی لوله آشپزخانه، رفع گرفتگی لوله توالت، باز کردن گرفتگی لوله حمام اصولا از این دستگاه استفاده می‌نمایند.

دستگاه فنر زنی چیست

برطرف کردن فوری گرفتگی لوله با فنر 

یکی از انواع دستگاه فنر زنی مدل G500 است که هم کوچک است و هم سریع که سرعت عمل بیشتری دارد. این دستگاه بر خلاف ظاهر کوچکش، بسیار پرقدرت است و از عملکرد بالایی برخوردار است. دستگاه فنر زنی چیست
یکی دیگر از مزیت‌های این دستگاه سهولت استفاده از آن است و همه می‌توانند آن را مورد استفاده قرار دهند. به دلیل همین مزایا بیشتر شرکت‌های تاسیساتی از این دستگاه کوچک و ساده استفاده می‌کنند.

روش‌های رفع گرفتگی لوله فاضلاب

1- دستگاه رفع گرفتگی لوله فاضلاب

یکی از این روش‌ها که بسیار استقبال می‌شود و معمول تر است، استفاده از دستگاه لوله بازکنی است که در میان این دستگاه‌ها، دستگاه فنر زنی یا دستگاه فنر لوله بازکنی از بهترین روش برای رفع انسداد لوله محسوب می‌گردد که هم مطمئن است و هم تضمین بالایی برای رفع گرفتگی لوله دارد.

انواع فنر برای رفع گرفتگی لوله

دو نوع دستگاه فنرزنی داریم :

  • دستگاه فنر زن برقی : که یک فنر بلند و چرخان دارد که یک سرفنر مخصوص دارد که مخصوص باز کردن
    گرفنگی‌هاست. این فنر با روشن شدن دستگاه به دوران در می‌آید و جنس سرفنر آن فولاد است که با
    حرکت درون لوله و جرخش، هر گرفتگی و مانع را از سر راه برمی‌دارد. این فنر انعطاف پذیری خاصی هم
    دارد که در لوله هایی که پیچ و خم دارند، به ارحتی حرکت کی‌کند.
  • دستگاه فنر زن دستی : این دستگاه در مقایسه با فنر زن برقی معایب زیادی دارد. طول فنرش کم است.
    فنر دوران ندارد و تنها درون لوله به سمت جلو حرکت می‌کند که این حرکت هم با کمک دست انجام
    می‌گردد. سرعت عمل و کارایی فنر زن دستی بسیار پایین تر از نوع برقی است. از این دستگاه تنها برای
    گرفتگی‌های مختصر و جزئی می‌توان بهره برد و جایگزینی عالی برای محلول چاه بازکن است.

جهت دریافت خدمات بازکردن لوله شرکت کاسپین با شماره‌های زیر تماس بگیرید

شماره تماس شرکت کاسپین : 66976468 – 09127609500

 

2- استفاده از محلول لوله بازکنی مخصوص : محلول چاه بازکن که حاوی اسید است اصلا گزینه مناسبی برای بازکردن لوله نیست و باید از نوع مخصوص آن استفاده نمود که آسیب زا نباشد.

3- باز کردن لوله با فشار دست

4- دستگاه ژنراتور مخصوص بازکردن لوله

5- با استفاده از شلنگ

6- دستگاه تراکم هوا

مضرات محلول های چاه بازکن اسیدی

برخی از مردم همین که با گرفتگی لوله آشپزخانه یا گرفتگی لوله فاضلاب روبرو می‌شوند، سریعا سراغ محلول‌های اسیدی می‌روند تا مشکل را حل نمایند.

همین چند دقیقه می‌تواند اتصالات بین لوله‌ها را که با چسب به هم متصل شده‌اند به دلیل اسید، از بین رفته و اتصالات از هم باز می‌شوند و حتی ممکن است لوله را دچار خوردگی کند. در نتیجه نشت آب در زیر زمین ایجاد می‌کند. اگر آپارتمان باشد، نشت آب سقف واحد پایینی را نمناک کرده و موجب چکه کردن می‌شود. پس به هیچ عنوان از این محلول‌ها استفاده نکنید که خسارت زیادی می‌زند.

باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب با تلمبه دستی

گرفتگی‌های مختصر و جزئی را می‌توان به راحتی با تلمبه دستی باز کرد. این روش بسیار کم هزینه است. اما گرفتگی‌های جدی را نمی‌توان با این روش رفع کرد.

دستگاه فنر زنی چیست

نحوه استفاده از دستگاه فنرزنی

رعایت نکات ایمنی برای استفاده از این دستگاه بسیار ضروری است و باید حتما از دستکش مخصوص استفاده نمود. حال برای شروع کار بتدا باید سرفنر را درون لوله بگذارید و آن را به جلو هل دهید تا برسد به جایی که گرفتگی وجود دارد و دیگر فنر نمی‌تواند حرکت کند.

سپس دستگاه را روشن نمایید تا فنر شروع به دوران نماید که در این زمان فنر حالت ارتجاعی پیدا کرده و گرفتگی به سرعت برطرف می‌گردد.

هر سرفنر نیز مخصوص کار خاصی است و برای رفع گرفتگی باید از سرفنر مناسب استفاده نمود. بطور مثال اگر توالت دچار گرفتگی بود، باید از سرفنر مخصوص توالت استفاده نمود و بطور کلی سرفنر است که می‌تواند گرفتگی را از بین ببرد و اگر این مورد رعایت نشود، گرفتگی برطرف نمی‌گردد.

رفع گرفتگی توالت فرنگی

جهت باز کردن توالت فرنگی از دستگاه تراکم هوا استفاده می‌شود اما از فنر نیز می‌توان استفاده نمود اما باید مراقب بود که تیز بودن سرفنر به کاسه توالت آسیب نزند. اگر در این امر تخصص دارید به راحتی می‌توانید مشکل گرفتگی لوله توالت فرنگی را با دستگاه فنرزن برقی برطرف کرد و سعی نمایید انتهای فنر را با دست بگیرید تا فنر به کاسه توالت برخورد نکند.

دستگاه فنر زنی چیست

contractor-worker (8) شرکت کیمیا دژ کاسپین آمادگی همکاری با ارگان‌ها و نهادهای دولتی, شرکت‌ها, مجتمع‌ها, پاساژها, هتل‌ها و رستوران‌ها می‌باشد.

با ما تماس بگیرید : 09127609500

رای بدهید post

سرعت، دقت، صداقت

خدمات ما

کافیست یکبار با ما تماس بگیرید.

شبانه روزی

به صورت شبانه روزی در خدمت شما در استان تهران، البرز
و قم می باشیم.

بهترین قیمت

ما سعی می کنیم بهترین خدمات را با بهترین قیمت به شما ارئه نماییم.

سرعت در اجرا

ما سعی می کنیم با رعایت نکات اصولی در کمترین زمان کار را به اتمام رسانیم

نیروی با تجربه

انجام خدمات با استفاده از نیروهای آموزش دیده و با تجربه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا تماس بگیرید