نحوه استفاده از توالت فرنگی

فهرست مطالب

نحوه استفاده از توالت فرنگی

یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای، سرویس بهداشتی آن است. امروزه اکثر افراد جهت راحتی خود از توالت فرنگی در منزل و گاهی در محل کار، استفاده می کنند.
از طرفی، وجود توالت فرنگی برای رفاه حال سالمندان، افرادی که دارای ناراحتی های مفصلی هستند، افراد چاق و خانم های باردار بسیار ضروری است.
توالت های زمینی یا همان توالت های ایرانی بر پاها، زانوها و مفاصل فشار زیادی وارد می کنند و این می تواند به مرور زمان موجب به وجود آمدن بیماری آرتروز در آن نواحی شود.
به همین دلیل زمانی که افراد دچار ناراحتی های خاصی هستند و یا در کل به سلامت جسمانی خود اهمیت می دهند، استفاده از توالت فرنگی می تواند انتخاب خوبی باشد.

ساختار توالت فرنگی

برای آن که با روش استفاده از توالت فرنگی بهتر آشنا شویم، باید در ابتدا ساختار توالت فرنگی را به صورت کامل بشناسیم.
از قدیم استفاده از توالت سنتی برای ما ایرانی ها مرسوم بوده است. حتی امروزه نیز برخی افراد استفاده از آن را به توالت فرنگی ترجیح می‌دهند.
ما ایرانی ها با ساختار توالت های سنتی به خوبی آشنایی داریم. این توالت ها در درون زمین جای می‌گیرند و در زمان استفاده بدن ما با آن هیچ تماسی برقرار نمی کند.
اما ساختار توالت فرنگی کاملاً متفاوت از توالت های سنتی است. توالت فرنگی بر خلاف توالت سنتی بر روی زمین قرار گرفته و همانند یک نشیمن گاه عمل می کنند. این موضوع به این معناست که بدن ما با آن تماس پیدا می کند و همین امر باعث می شود بحث بهداشت به میان بیاید.
برای همین خیلی از افراد ترجیح می دهند از توالت سنتی استفاده کنند؛ چرا که ممکن است استفاده از توالت فرنگی بهداشتی نباشد.
اما چنانچه نحوه درست استفاده از توالت فرنگی را یاد بگیرید، می توانید در مکان های عمومی و خانگی به راحتی و با رعایت بهداشت از آن ها استفاده کنید.


نحوه استفاده از توالت فرنگی

نخستین نکته ای که در نحوه استفاده از توالت فرنگی باید به آن توجه کنید این است که ابعاد سنگ توالت فرنگی شما باید استاندارد و مناسب باشد. اگر ابعاد سنگ توالت استاندارد نباشد نشستن و بلند شدن مشکل می شود و در برخی موارد مجبور می شوید تا پاهای خود را بیش از اندازه از هم باز کنید.
پس از بررسی سنگ توالت فرنگی، باید مطمئن شوید که در کنار توالت فرنگی شیلنگ آب وجود داشته باشد یا توالت فرنگی به بیده و خودشور مجهز باشد.
چون با آفتابه و دیگر وسایل نمی توان به خوبی خود را شست.
پس از بررسی نکات اولیه، نوبت به استفاده از توالت فرنگی می رسد. ‌شما باید ابتدا شلوار خود را تا زانو پاین آورده و محل نشستن خود را با دستمال کاغذی تمیز کنید.
پس از آن باید پشت به فلاش تانک و روی توالت نشسته و پاهای خود را کمی از هم باز کنید. برای راحتی کار بهتر است در زمان استفاده از توالت فرنگی یک چهارپایه زیر پای خود گذاشته و کمی خود را به سمت جلو خم کنید ( به صورت 90 درجه ننشینید)، زیرا با این کار عمل تخلیه راحت تر شده و روده ها آسان تر خالی می شوند.
موضوع طهارت و شیوه شستن خود پس از استفاده از توالت فرنگی برای کسانی که تازه از آن استفاده کرده اند، یکی از مهم ترین چالش های این افراد است.
برای شستشوی خود کافی است کمی خود را از روی سنگ بلند کرده و حالتی نیم خیز گرفته و سپس با عبود ‌شیلنگ از میان پاهای خود به سادگی هرچه تمام تر اقدام به شستن خود کنید.


مزایای توالت فرنگی

همانطور که در بالا گفته شد، ساختار توالت فرنگی همانند نشستن بر روی صندلی است. به همین دلیل استفاده از آن راحت تر از توالت سنتی است.
استفاده طولانی مدت از توالت فرنگی هیچ فشاری به پاها و مفاصل وارد نمی کند و به همین دلیل توالت های فرنگی برای کسانی که سابقه درد مفاصل دارند، افراد سالمند، خانم های باردار، افراد چاق و سایر افرادی که به راحتی خود اهمیت می دهند کاملاً مناسب است.
علاوه بر این، تمیز کردن توالت فرنگی آسان تر از توالت های ایرانی بوده و از نظر تمیزی و پاکیزگی نیز گزینه مناسبی است.

 

معایب توالت فرنگی

نشستن به صورت 90 درجه بر روی کاسه توالت موجب می شود تا رکتوم توسط عضله بالا برنده مقعد منقبض شده و در نتیجه تبدیل به مانعبگی برای تخلیه می شود.
یا به عبارتی دیگر فرآیند تخلیه در توالت فرنگی سخت تر از توالت های ایرانی است.
انتخاب زاویه نامناسب ( 90 درجه)، زور زدن و تخلیه سخت به مرور زمان سبب بروز مشکلاتی نظیر یبوست، بواسیر، بیماری های روده و … می شوند.
البته برای این مشکل نیز راه کاری وجود دارد. همانگونه که قبلاً ذکر شد می توانید هنگام استفاده از توالت فرنگی چارپایهای زیر پا گذاشته و بدن خود را کمی به سمت جلو خم کنید تا بدن زاویه 35 درجه داشته باشد.

رای بدهید post

سرعت، دقت، صداقت

خدمات ما

کافیست یکبار با ما تماس بگیرید.

شبانه روزی

به صورت شبانه روزی در خدمت شما در استان تهران، البرز
و قم می باشیم.

بهترین قیمت

ما سعی می کنیم بهترین خدمات را با بهترین قیمت به شما ارئه نماییم.

سرعت در اجرا

ما سعی می کنیم با رعایت نکات اصولی در کمترین زمان کار را به اتمام رسانیم

نیروی با تجربه

انجام خدمات با استفاده از نیروهای آموزش دیده و با تجربه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا تماس بگیرید