روش‌های باز کردن لوله فاضلاب

باز کردن لوله فاضلاب

فهرست مطالب

روش‌های باز کردن لوله فاضلاب

باز کردن لوله فاضلاب

گرفتگی فاضلاب، بالا آمدن آب فاضلاب مشکلات شایعی است که همه ما با آن کم و بیش مواجه شده‌ایم. معمولا زمانی که این اتفاق می‌افتد سریعا به فکر مایع لوله بازکن می‌افتیم. گاهی استفاده از محلول لوله بازکن هم مشکل را حل نمی‌کند و دیگر مجبور می‌شویم تماس بگیریم و از مامور لوله بازکن کمک بخواهیم. در این مطلب روش‌های باز کردن لوله فاضلاب را بازگو می‌کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

باز کردن لوله فاضلاب

در ابتدا روش‌های موثر و معمول خانگی را بیان می‌کنیم. زمانی که با مشکل گرفته شدن چاه فاضلاب یا گرفته شدن لوله آشپزخانه و این موارد مشابه روبرو می‌شوید، ابتدا سعی کنید از راه‌های کم‌هزینه و کم‌خطر خانگی استفاده کرده و مشکل را حل نمایید.

باز کردن لوله فاضلاب

رفع گرفتگی لوله فاضلاب با تلمبه دستی

معمولا استفاده از تلمبه دستی را همه ما بلدیم. روشی که معمولا مشکل را در صورت جزئی بودن حل می‌کند. برای این منظور کافی است به مدت چند دقیقه تلمبه بزنید، اینکار باعث می‌شود گرفتگی‌های کوچک و جزئی برطرف شده و راه برای ورود و خروج آب باز شود.

معمولا گرفتگی چاه‌های فاضلاب به دلیل انباشته شدن چربی، مواد غذایی، دستمال کاغذی، مو و … است. همیشه پیشگیری بهترین و عاقلانه ترین راه است. حال اگر گرفتگی چاه بخاطر این موارد بود چه کنیم؟

توصیه ما به شما این است که از راه‌های سالم و کم‌خطر استفاده کنید و هرگز سراغ محلو‌های لوله بازکن نروید. این محلول‌ها به دلیل اسیدی بودن، هم برای خود شما خطرناک است و هم موجب خورده شدن و سوراخ شدن لوله فاضلاب شده و مشکلات دیگر و بدتری بوجود می‌آورند.

بازکردن لوله فاضلاب با محلول خانگی

مواد لازم :

  • یک جعبه جوش شیرین
  • مقداری پارچه برای بستن راه چاه
  • سرکه
  • آب جوش

ابتدا نصف بسته جوش شیرین را بصورت کاملا خشک داخل لوله فاضلاب بریزید. توجه کنید که جوش شیرین را با چیزی مخلوط و خیس نکنید. مقداری پارچه را برای مسدود کردن راه چاه کنار دست خود بصورت آماده  داشته باشید. سپس مقدار نصف فنجان سرکه را به داخل لوله بریزید و فورا با پارچه‌هایی که اماده کردید، راه چاه را مسدود کنید. سرکه و جوش شیرین به این دلیل که با هم واکنش نشان می‌دهند، امکان دارد مواد به بیرون چاه پرتاب شوند. پس با پارچه راه چاه را ببندید تا پیزی از چاه خارج نشود.

حدود 30 دقیقه منتظر بمانید و در این مدت یک کتری آب جوش آماده کنید. بعد از گذشت این نیم ساعت، پارچه را برداشته و آب کتری را درون چاه خالی کنید.

خوب راه لوله باز شده است و گرفتگی آن برطرف شده است. اما گاهی نیاز هست این عمل را باز هم تکرار کنید. اما معمولا با همان یکبار گرفتگی چاه برطرف می‌شود.

گاهی اوقات کار پیچیده می‌شود و با این روش‌ها گرفتگی چاه از بین نمی‌رود. در این مواقع احتمال دارد که چاه فاضلاب به وسیله یک شی بزرگ یا شن و ماسه مسدود شده است. پس در این موارد بهترین کار این است که با مامور لوله بازکن تماس بگیرید تا با کمک دستگاه‌های مخصوص این مشکل را حل کنند. معمولا ماموران لوله‌بازکن با استفاده از فنر لوله بازکنی یا دستگاه تراکم هوا اقدام به باز کردن چاه فاضلاب می‌کنند.

باز کردن لوله فاضلاب

باز کردن لوله فاضلاب

رفع گرفتگی چاه فاضلاب با دستگاه تراکم هوا

استفاده از این دستگاه نیاز به مهارت دارد. اگر گرفتگی لوله فاضلاب با استفاده  از دستگاه تراکم هوا رفع نشود, از فنر لوله بازکنی استفاده می‌شود. دستگاه تراکم هوا، هوای فشرده داخل مخزن خود را با شدت به داخل چاه می‌فرستد که هرچقدر فشار وارده را بیشتر کنند صدای بیشتری ایجاد می‌شود. فشار هوا با قدرتی که دارد می‌تواند گرفتگی لوه فاضلاب را از بین ببرد اما اگر لوله فاضلاب از شن و سنگ ریزه پر شده باشد, دیگر دستگاه تراکم هوا کارایی ندارد و باید از فنر لوله بازکنی استفاده کند.

باز کردن لوله فاضلاب

باز کردن لوله فاضلاب

رفع گرفتگی چاه فاضلاب با استفاده از فنر چاه

بازکردن لوله فاضلاب با استفاده از فنر لوله بازکنی بیشتر معمول است, چون مسافت و برد زیادی دارد و از قدرت بالاتری برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب در مسیرهای نزدیک برخوردار است. با استفاده از فنر لوله بازکنی اشیاء جامد را به داخل چاه فاضلاب هول می‌دهد. پس تضمین بیشتری وجود دارد که گرفتگی چاه فاضلاب با فنر لوله بازکنی رفع شود. فنر این قابلیت را دارد که انواع لایه های چربی, مواد زائد و مو را از دیواره های لوله فاضلاب جدا کند اما توجه داشته باشید که برای رفع گرفتگی توالت فرنگی حتی الامکان از فنر استفاده نکنید چون این دستگاه دارای نوک تیز و مارپیچی است و امکان دارد به توالت فرنگی آسیب بزند.

 

دقت کنید ماموران متخصص شرکت کاسپین با ابزار و دستگاه‌های پیشرفته همواره و بصورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به تمام هموطنان در تهران، کرج و قم می‌باشد.

با مامورین ما تماس بگیرید تا بصورت اصولی و از راه درست و تضمینی گرفتگی لوله فاضلاب را رفع کنیم.

[box type=”success” align=”” class=”” width=””]contractor-worker (8) شرکت کیمیا دژ کاسپین آمادگی همکاری با ارگان و نهادهای دولتی, شرکت, مجتمع, پاساژ, هتل و رستوران می باشد.

با ما تماس بگیرید : 09127609500

[/box]

[box type=”success” align=”” class=”” width=””]ما در تمامی مناطق تهران در کنار شما هستیم

تخلیه چاه شمال تهران | لوله بازکنی شمال تهران
تخلیه چاه شرق تهران | لوله بازکنی شرق تهران
تخلیه چاه جنوب تهران | لوله بازکنی جنوب تهران
تخلیه چاه غرب تهران  | لوله بازکنی غرب تهران
تخلیه چاه مرکز تهران  | لوله بازکنی مرکز تهران[/box]
تخلیه چاه تهران | تخلیه چاه کرج | تخلیه چاه قم | تخلیه چاه البرز

گرداوری : وب‌سایت کاسپین

رای بدهید post

سرعت، دقت، صداقت

خدمات ما

کافیست یکبار با ما تماس بگیرید.

شبانه روزی

به صورت شبانه روزی در خدمت شما در استان تهران، البرز
و قم می باشیم.

بهترین قیمت

ما سعی می کنیم بهترین خدمات را با بهترین قیمت به شما ارئه نماییم.

سرعت در اجرا

ما سعی می کنیم با رعایت نکات اصولی در کمترین زمان کار را به اتمام رسانیم

نیروی با تجربه

انجام خدمات با استفاده از نیروهای آموزش دیده و با تجربه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا تماس بگیرید