صدا دادن لوله فاضلاب و رفع آن

صدا دادن لوله فاضلاب و رفع آن

فهرست مطالب

همانطور که می دانید آلودگی صوتی یکی از مشکلاتی است که انسان ها با آن دست به گریبان هستند و هر روز به دنبال راهی برای برطرف کردن آن و یا به حداقل کاهش آن هستند. در عیب یابی لوله کشی ساختمان یکی از مباحثی که مهم  می باشد، رفع صدای آزاردهنده لوله آب و فاضلاب است.

ما در این مقاله چند روش کاربردی برای حذف سروصدای ایجاد شده از طرف لوله آب و فاضلاب را به شما پیشنهاد می کنیم، پس با ما همراه باشید. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید به نوع صدا و زمانی که صدا ایجاد می شود، توجه کنیم. صدای ضربه، صدای تق تق، احساس لرزیدن لوله های آب و فاضلاب و … هر کدام دلایل مختلفی دارند که باید شناسایی شوند.

حالت های مختلف صدا دادن لوله فاضلاب

شما این امکان را دارید که با کمک راهکارهایی که در ادامه خواهید خواند، دلیل صداهای لوله های آب در حالت های ذکر شده را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنید.

حالت اول: صدای تق تق آب تنها در زمانی که آب گرم در جریان است

در چنین شرایطی زمانی شیر آب گرم را باز می کنید، صدایی مانند تق تق یا کلیک کردن از لوله ها شنیده می شود و این صدا تا هنگامی که شیر آب گرم را نبندید، همچنان وجود دارد.

علت بروز این مشکل: نصب غیر استاندارد لوله های پلیمری

در بعضی از ساختمان ها از لوله های پلیمری برای سیستم لوله کشی آب و فاضلاب استفاده می شود. لوله های پلیمری در برابر لوله های فلزی از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند، اما با این حال تنها نقطه ضعف لوله های پلیمری مربوط به  «ضریب تحمل دمایی پایین» می باشد. به همین خاطر است که لوله کش ها در زمان استفاده از این لوله ابتدا آن را عایق بندی می کنند سپس فضای کافی در اطراف لوله قرار می دهند تا اگر آب با دمای بالا در درون لوله قرار گرفت، لوله فضای کافی برای دفع تغییرات طولی و عرضی ایجاد شده خود را داشته باشد.

بنابراین اگر نحوه لوله کشی آب گرم ساختمان با لوله های پلیمری غیر اصولی باشد، یعنی فضای مورد نیاز برای لوله ها در نظر گرفته نشده باشد، آنگاه پس از بازکردن آب گرم لوله های آب گرم صدا خواهند داد. درنتیجه علت اصلی صدای لوله های آب گرم، مشکل در نصب لوله های پلیمری می باشد.

راه حل برطرف کردن این مشکل: تنها راهی که می شود این مشکل را حل کرد این است که مشکل در نصب لوله های پلیمری را پیدا کرده و آن ها را درست کنید.

صدا دادن لوله فاضلاب و رفع آن

حالت دوم: زمانی که شیر آب بسته می شود، صدای تق تق شنیده می شود.

در زمانی که فلاش تانک را می کشید، شیر آب را می بندید و یا کار ماشین لباسشویی تمام می شود، لوله های دستشویی و حمام صدایی شبیه به ضربه زدن می دهند.

علت احتمالی مشکل: پدیده اثر ضربه قوچ

دلیل صدای لوله آب در این حالت صدای ضربه قوچ است. با عبور آب از لوله، با بسته شدن دریچه آب، سرعت آب در بالادست دریچه کاهش می یابد و باعث ایجاد فشار دینامیکی در لوله می شود. در برخی موارد میزان فشار دینامیکی در لوله بسیار زیاد است و این فشار علاوه بر ایجاد صدای بسیار بلند باعث ارتعاش شدید لوله نیز می شود تا حدی که اتصالات لوله شل شده و لوله می تواند بترکد.

چگونه این مشکل را اصلاح کنیم؟ راه حل این مشکل بسته به سیستم لوله کشی ساختمان شما متفاوت خواهد بود. زیرا در برخی از سیستم های لوله کشی آب از چیزی به نام هواکش یا محفظه هوا در لوله استفاده می شود.

محفظه هوا یک لوله T مانند است، اگر هوا در داخل لوله یافت شود، به سرعت هوا را خارج کرده و آب را جایگزین می کند. حال اگر سیستم لوله کشی ساختمان شما توانایی انجام این کار را دارد می توانید با رعایت دستورالعمل های زیر از بروز ضربه قوچی جلوگیری کنید.

  • فلکه اصلی آب خانه را قطع کنید.
  • شیر آب بالای ساختمان را باز کنید و در عین حال شیر پایین آب را که در خارج از ساختمان قرار دارد باز کنید.
  • حالا بگذارید تمام آب لوله ها خارج شود. در این مرحله به نوعی هوا را در لوله ها قرار می دهید.
  • سپس شیر پایین را ببندید و فلکه اصلی را باز کنید.

بیشتر بخوانید:

از بین بردن سوسک با خمیر سوسک کش امحا

شرکت کاسپین آماده انجام خدمات در مناطق مختلف و زمینه های مختلف :

  1. لوله بازکنی تهران
  2. تخلیه چاه تهران
  3. حفاری چاه تهران
  4. لوله بازکنی پیروزی
  5. لوله بازکنی تهرانپارس
  6. لوله بازکنی ولیعصر
  7. لوله بازکنی فردوسی
  8. لوله بازکنی نبرد
  9. لوله بازکنی آزادی
  10. لوله بازکنی نظام آباد
  11. لوله بازکنی پاسداران
  12. لوله بازکنی ستارخان
  13. لوله بازکنی نارمک
  14. لوله بازکنی جنت آباد
  15. و تمای مناطق استان تهران

حالت سوم: زمانی که آب سرد در جریان است.

در این شرایط صدای لوله های آب از داخل دیوار شنیده می شود و با باز کردن شیر آب سرد بلافاصله صدای تق تق شنیده می شود.

علت این مشکل: فشار بالای آب است

برای بسیاری از افراد، فشار بالای آب یک مزیت مهم در نظر گرفته می شود، اما همیشه اینطور نیست. هنگامی که فشار آب داخل لوله از حد معینی با توجه به قطر آن بیشتر شود، با حرکت آب در داخل لوله، صدای ضربه زدن شنیده می شود. به عبارت دیگر هنگامی که آب با شدت بالا از لوله عبور می کند، در لوله به صورت تکان هایی حرکت می کند که باعث ایجاد ارتعاش در لوله می شود و این ارتعاشات باعث برخورد آن به دیواره لوله می شود و صدای کوبیدن می دهد.

چگونه این مسئله را می توان حل کرد؟ برای حل این مشکل، فشار آب در لوله های ساختمان خود را اندازه گیری کنید. برای این کار می توانید از یک مانومتر یا فشارسنج ساده استفاده کنید. جهت استفاده از فشارسنج، آن را به لوله شیلنگ  نزدیک  به شیر اصلی ساختمان وصل کنید. باید مطمئن شوید که در حین انجام این کار از آب در ساختمان استفاده نمی شود. سپس شیر آب متصل به شلنگ را کاملا باز کنید. فشار آب باید بین 40 تا 80 psi باشد. سپس در صورتی که فشار آب از این مقدار بیشتر شود، باید با نصب کاهنده فشار، فشار آب را در ساختمان کاهش دهید.

حالت چهارم: زمانی که از آب استفاده نمی ‏کنید.

صدای ایجاد شده در این حالت زمانی است که آب جاری در لوله وجود نداشته باشد، یعنی شیر آب باز در ساختمان نباشد. اما صدای لوله های آب مخصوصاً در صبح یا بعد از ظهر شنیده می شود.

یکی از دلایل احتمالی این مشکل تجمع رسوب در آبگرمکن یا پکیج می باشد. صدایی که در این شرایط ایجاد می شود به دلیل تجمع رسوبات در مخزن یا پکینگ آبگرمکن است و این صدا خروج حباب های هوا از رسوبات کناری دستگاه است اما حجم صدا تا حدی است که فکر می کنید از لوله ها می آید. حتی برخی مواقع این صدا را می توانید از دیوار بشنوید.

چگونه این مسئله را می توان حل کرد؟ تنها راه حل این مشکل رسوب زدایی آبگرمکن یا پکیج به کمک دستگاه های مغناطیسی است که باید توسط مسئول نصب پکیج انجام شود.

وجود صدا در لوله های آب ساختمان چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت، این نوع صدا را باید زنگ خطر بسیاری از مشکلات مانند نشت آب، آبگرمکن و خرابی پکیج و شل شدن لوله های آب دانست.

رای بدهید post

سرعت، دقت، صداقت

خدمات ما

کافیست یکبار با ما تماس بگیرید.

شبانه روزی

به صورت شبانه روزی در خدمت شما در استان تهران، البرز
و قم می باشیم.

بهترین قیمت

ما سعی می کنیم بهترین خدمات را با بهترین قیمت به شما ارئه نماییم.

سرعت در اجرا

ما سعی می کنیم با رعایت نکات اصولی در کمترین زمان کار را به اتمام رسانیم

نیروی با تجربه

انجام خدمات با استفاده از نیروهای آموزش دیده و با تجربه

یک پاسخ

  1. سلام و وقت به خیر
    زمانی که همسایه طبقه بالا فلاش تانک را می کشد، لوله های فاضلاب دستشویی و حمام صدایی شبیه به ضربه زدن می دهند. اگر لوله کشی ساختمان محفظه هوا نداشته باشد، برای حل این مشکل چکار می توان کرد؟ باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا تماس بگیرید