اختراع جالب : تولید برق از فاضلاب توالت !

فاضلاب توالت, رفع گرفتگی چاه, رفعی گرفتگی توالت, لوله بازکنی غرب تهران, تخلیه چاه غرب تهران, تخلیه چاه شریعتی, تخلیه چاه قیطریه, تخلیه چاه نارمک

فهرست مطالب

یکی از موضوعات مهم امروزه تمام شدن انرژی های تجدیدناپذیر است و همه دنیا نگاهی به استفاده از انرژی های طبیعی دارند، مانند استفاده از انرژی خورشیدی.

یک گروه تحقیقاتی توانسته است طرحی را ارائه دهند که می تواند منجر به استفاده بیشتر از انرژی های تجدیدپذیر مانند نور خورشید شوند. ترکیب جالب این طرح فاصلاب و نور خورشیده است که هم منجر به تصفیه فاضلاب منجر به تولید برق نیز می شود.

مایکل هافمن از کالتک(انستیتو فناوری کالیفرنیا) آزمایش‌هایی را در خصوص یک سیستم خورشیدی تصفیه فاضلاب در مقیاس کوچک انجام داده و اکنون، طرح وی به مرحله‌ای رسیده که می‌توان این فناوری را با سرویس‌های بهداشتی سیار ترکیب کرد.

استفاده از نیروی خورشید برای تولید برق

یکی از تاثیرات مهم نور خورشید در ایجاد واکنش الکتروشیمیایی است که بر روی فاضلاب تولید شده توسط انسان است. این واکنش جز تولید اکسیدکننده هایی که قابلیت میکروب کشی دارد، توانایی آزاد سازی گاز هیدروژن را نیز دارد.

طرح محققان این است که هیدروژن را در یک سلول سوختی جمع‌آوری کنند تا انرژی لازم برای سیستم روشنایی یا حتی مکانیزم خود تمیزکننده را فراهم کند.

هافمن اخیرا موفق شده تا برای ساخت یک نمونه آزمایشی، حمایت مالی لازم را از بنیاد ملیندا و بیل گیتس دریافت کند. وی می‌گوید که می تواند با هزینه 2000 دلار (دو میلیون تومان) یکی از این سرویس‌های بهداشتی را بسازد و امیدوار است که با اصلاح طراحی و تولید انبوه، این هزینه را کاهش دهد.

کمک هزینه اهدایی به هافمن، بخشی از ابتکار اخیر برنامه سلامت عمومی جهانی بنیاد گیتس، برای بهبود تصفیه فاضلاب است. بر اساس تخمین سازمان بهداشت جهانی، 2.6 میلیارد نفر در دنیا -یعنی حدود 40 درصد جمعیت جهان- به سیستم تصفیه فاضلاب دسترسی ندارند.

چندین پروژه دیگر مورد حمایت این بنیاد وجود دارد که قصد دارند سرویس های بهداشتی بسازند که برای عموم انرژی تولید کند، یا اینکه فاضلاب جامد را به سوخت بیولوژیکی پالایش کند و یا با تبخیر آن به پلاسما، هیدروژن و مونوکسید کربن لازم برای یک سلول سوختی را فراهم کند.

شرکت کاسپین آماده انجام خدمات در مناطق مختلف و زمینه های مختلف :

  1. لوله بازکنی تهران
  2. تخلیه چاه تهران
  3. حفاری چاه تهران
  4. لوله بازکنی پیروزی
  5. لوله بازکنی تهرانپارس
  6. لوله بازکنی ولیعصر
  7. لوله بازکنی فردوسی
  8. لوله بازکنی نبرد
  9. لوله بازکنی آزادی
  10. لوله بازکنی نظام آباد
  11. لوله بازکنی تهرانپارس
  12. لوله بازکنی پاسداران
  13. لوله بازکنی ستارخان

  14. لوله بازکنی نارمک

  15. لوله بازکنی جنت آباد
  16. و تمای مناطق استان تهران

تولید برق از طریق توالت در ژاپن:

دانشمندان دانشگاه فناوري نانيانگ در سنگاپور نوعي سيستم توالت جديد طراحي كرده‌اند كه فضولات انساني را به الكتريسيته و كود تبديل مي‌كند.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فناوري همچنين قادر است ميزان آب مورد نياز براي شست‌وشو را تا 90 درصد كاهش دهد.

سيستم بهداشتي مزبور كه Dubbed the No-Mix Vacuum Toilet نام گرفته، مجهز به دو اتاقك است كه فضولات جامد و مايع را از يكديگر جدا مي‌كند.

با استفاده از فناوري مكش خلا مانند آن‌چه در سرويس‌هاي بهداشتي هواپيماها شاهد هستيم، برطرف كردن فضولات مايع فقط به 0.2 ليتر آب نياز داشته و رفع فضولات جامد نيز يك ليتر آب مي‌طلبد. اين در حالي است كه توالت‌هاي معمولي چهار تا شش ليتر آب براي هر شست‌وشو مصرف مي‌‍كنند.

نسل جديد سرويس‌هاي بهداشتي در صورت نصب در رستوران‌هاي عمومي كه 100 بار در روز از شست‌وشو استفاده مي‌كنند، دست كم موجب صرفه‌جويي 160 هزار ليتر آب در سال مي شود كه اين ميزان براي پر كردن يك استخر كوچك كفايت مي‌كند.

هم‌اكنون طراحان اين فناوري در حال نصب نمونه اوليه آن در دو رستوران دانشگاه نانيانگ بوده و در صورت موفيقت، جهان در سه سال آينده نظاره‌گر نسل جديد توالت‌هاي مزبور خواهد بود.

وانگ جينگ-يوان، رهبر اين پروژه، هدف تيم فناوري را نه تنها صرفه‌جويي در آب بلكه بازيابي كامل فضولات عنوان كرده است.

جدا كردن فضولات انساني از همان ابتدا و پردازش آن هزينه‌هاي مورد نياز براي بازيافت منابع را كاهش مي دهد زيرا بازيافت منابع جدا نشده، مستلزم هزينه و انرژي شايان است. با به كار بردن فناوري جديد امكان استفاده از شيوه‌هاي آسا‌ن‌تر و ارزان‌تر شكار مواد شيميايي مفيد و حتي توليد سوخت و انرژي از اين فضولات فراهم مي‌آيد.

اين توالت، فضولات مايع را به يك سيستم پردازش‌ مي فرستد كه در آن جا مواد مورد نياز براي توليد كود همچون نيتروژن، فسفر و پتاسيم بازيافت مي‌شوند. همزمان فضولات جامد به يك بيوراكتور منتقل مي شود كه در آن جا براي آزادسازي بيوگاز حاوي متان متحمل مراحلي مي‌شوند. متان بي‌رنگ بوده و مي‌تواند جايگزين گاز طبيعي مورد كاربرد در اجاق‌هاي پخت‌وپز شود. اين ماده همچنين مي‌تواند به الكتريسيته تبديل شده و در سلول‌هاي سوختي يا پايگاه‌هاي سوخت فسيلي به كار رود.

اين سيستم با تبديل تمامي فضولات به منابع انرژي در تمامي منازل مسكوني، هتل‌ها، اماكن تفريحي و به ويژه جوامعي كه با سيستم اصلي فاضلاب مرتبط نبوده و نيازمند تسهيلات فاضلاب خصوصي هستند، بسيار كارآمد خواهد بود.

طراحي توالت جديد و همچنين سيستم بازيافت يك سال و نيم زمان برده و در سال جاري ميلادي در نمايشگاه آسيايي WasteMET كه از يكم تا چهارم جولاي در سنگاپور برگزار خواهد شد به دنياي صنعت معرفي مي‌شود.

منبع : به گزارش برق نیوز

رای بدهید post

سرعت، دقت، صداقت

خدمات ما

کافیست یکبار با ما تماس بگیرید.

شبانه روزی

به صورت شبانه روزی در خدمت شما در استان تهران، البرز
و قم می باشیم.

بهترین قیمت

ما سعی می کنیم بهترین خدمات را با بهترین قیمت به شما ارئه نماییم.

سرعت در اجرا

ما سعی می کنیم با رعایت نکات اصولی در کمترین زمان کار را به اتمام رسانیم

نیروی با تجربه

انجام خدمات با استفاده از نیروهای آموزش دیده و با تجربه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا تماس بگیرید